søndag den 7. august 2011

Usikkerhed og stress

Selvom jeg har været på arbejde i 3 uger nu efter sommerferien og da også har haft travlt føler jeg først at det for alvor starter i morgen, når vi næsten er fuldtallige igen på arbejdet.

Jeg ved at det bliver nogle uhyggeligt travle måneder vi går i møde og dette kombineret med at jeg nu er alene i min afdeling + at jeg har fået nye/flere arbejdsopgaver skaber en ubehagelig uro og stress. Jeg ved jo at hvis jeg siger fra overfor min chef så havner opgaven bare ved nogle andre, som har mindst lige så travlt som mig. Hvis jeg skal have bare så meget som en feriedag så skal jeg have nogle andre fra en anden afdeling til at tage overfor mig, og så bliver de hevet væk fra deres opgaver (som ingen jo tager for dem heller mens de passer mine).

Det er virkeligt stressende - også helt uden at jeg egentligt har rigtig travlt p.t. Det er vel usikkerheden og bevidstheden om at det bare er et spørgsmål om tid inden arbejdsopgaverne også følger trop med stressniveauet. Det skaber også en ubehagelig stemning på arbejdspladsen for vi er alle så pressede at når der kommer nye arbejdsopgaver til afdelingen så har vi alle travlt med at argumentere for hvorfor alle andre end en selv skal have opgaven.

Jeg håber virkelig at jeg og mine kolleger kommer helskindet igennem det og at det hele ikke bliver så slemt som frygtet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar