onsdag den 26. oktober 2011

Efterårssyslerier og tømmermændsvenlig mad

Det er jo blevet efterår og hjemme ved mig betyder det ekstra godt gang i strikkepindene.

Jeg er endelig blevet færdig med en trøje som jeg har strikket på on/off et års tid. Nemlig Rundstykke fra Bente Geil - eller Geilsk som hendes firma hedder. Det var et lidt ambitiøst projekt for mig da midten af trøjen strikkes på 4 pinde. Det har jeg aldrig tidligere haft held med at få til at fungere men efter et par forsøg gik det faktisk OK.

Det færdige resultat kan ses her.



Det fede ved opskrifterne fra Geilsk er at der er et minimum af montering. Jeg går nemlig altid død ved monteringen og så ender jeg bare med et par næsten færdige stykker strik som jeg ikke gider at montere færdig.

Geilsk har en hjemmeside som kan tjekkes lige her:

www.geilsk.dk

Efter sådan et langtrukket projekt havde jeg brug for et der bare var sjovt og kortsigtet og jeg fandt noget psykedelisk multiprintet naturuld i gemmerne som blev til dette projekt der var overstået på et par uger.

Så er jeg også klar til vinteren.



Som overskriften lovede er der dog også andet end strik i dette indlæg.

Tjek lige dette måltid jeg lavede en lørdag hvor kæresten og jeg havde en meget mild grad af tømmermænd - nok til at vi havde lyst til lidt usundt på den sunde måde men ikke nok til at jeg ikke gad lave mad selv!



Det var altså bare godt. Det er stegt flæsk (stegt i ovnen), salt'n'vinegar crushed potatoes, en blomkålssalat med rugbrødscroutoner, æble og en syrlig dressing samt persillepesto af persille, mandler og pecorino. MUMS det var godt!

Opskriften på salt'n'vinegar crushed potatoes fandt jeg her og lavede mit eget twist:

http://klidmoster.dk/2011/08/knuste-kartofler-salt-vinegar.html

Inspirationen til persillepestoen fik jeg hos Louisa Lorang - enten på hendes blog eller på hendes madsider i Femina.

http://klidmoster.dk/2011/08/knuste-kartofler-salt-vinegar.html

http://www.femina.dk/Mad/Ugens-madplan.aspx

1 kommentar:

  1. Hej Susanne
    Det er en rigtig dejlig blog du laver med megen inspiration.Det ser ud til at det lange projekt med blusen er gået godt.
    Du er virkelig kreativ også med hue, vanter og halstørklæde og også med maden du/i laver.
    mor

    SvarSlet