fredag den 7. oktober 2011

Fra weekendopholdet i Kolding

Det var bestemt ikke ogen dårlig idé at tage en tur til Kolding på weekendophold. Det er faktisk en rigtig dejlig by med en smuk beliggenhed.

Vi havde booket et dobbeltværelse på Kolding Bed & Breakfanst - deres afdeling i Det Gamle Sømandshjem. Det var et virkeligt lækkert værelse og jeg er imponeret over faciliteterne i forhold til prisen som var 495 pr. nat.

Vi så både Koldinghus og Trapholt, var på tapasrestaurant, div. caféer og nåede også to besøg på den engelske pub, som virkelig er et must for ølkendere.

På trapholt havde vi bestilt brunch (vi tog derud søndag formiddag) og lad mig sige det med det samme - det var uden slinger i valsen den bedste  brunch (til prisen) jeg har fået. EVER... :)

Se bare her på billedet:



Der var så mange lækre ting at jeg opgav at tage billeder af det hele. Men det der slog mig var de smukke farver og kvaliteten af de lækre salater, som alle var hjemmelavede fra bunden (det var det hele undtaget pølser og bacon og den slags). Der var selvfølgelig også lune retter såsom røræg, bacon, pølser, pandekager etc. men det var altså salaterne som slog benene væk under mig. Dobbelt MUMS. Dertil kommer, at der var virkeligt lækre oste også og kager.

Vi gav den sølle pris af 158 kr. per person inkl. kaffe, the, juice, vand ad libitum. Og selve entreen til museet var inkl. (og den står alene i de 75 kr.), så det var det bedste tilbud jeg har gjort brug af meget længe.


Her er i øvrigt udsigten fra cafeen på trapholt - og en panton sofa i 3 etager


samt den absolut bedste øl jeg har smagt indtil nu i mit liv:

Hopwired IPA fra 8 Wired Brewing Company som jeg altså hurtigt fik ejerfornemmelser over:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar