onsdag den 9. november 2011

Opskriftstest - Louisa Lorang - og lækkert restemad

I weekenden benyttede jeg chancen til at afprøve et par opskrifter fra Louisa Lorangs side som jeg havde et godt øje til.

Opskrifterne blev lavet uden ændringer og var

Mørbrad med spicy rub og sødekartofler fra Vild med hverdagen
Salat med koriander og granatæble fra Vild med Salater

og til søndagskaffen Æblecrumble som var fra Louisas blog - louisalorang.blogspot.com

Og det var bare lækkert.

Se billederne af mørbraden og salaten her:




I samråd med kæresten valgte jeg at servere en australsk rødvin lavet på sangiovese til - vinen hedder Islander.


Maden blev rigtigt vellykket og specielt mørbraden og salaten var et hit. De søde kartofler var faktisk for søde til os - de passer efter min mening bedre som en del af en rodfrugtblanding end som et enkeltstående tilbehør.

Der var rester til dagen efter af kødet og kartoflerne og derfor kogte jeg en smule ris og lavede en rissalat af risene, de søde kartofler i tern, peberfrugter i tern og forårsløg. Salaten blev overhældt af en dressing af limesaft og lidt frisk chilli og resten af korianderen blev hakket og kom over.



Det var bare lækkert restemad og der var faktisk rester af rissalaten til mig om mandagen også hvor den gjorde lykke blandet op med avocado.

Triple-mums!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar