mandag den 14. november 2011

Forsinket mortensand, strikkeworkshop, julens chokolader m.v.

Har haft en travl men god og anderledes weekend. Lørdag tilbragte jeg i selskab med 29 andre sjove kvinder til en strikkeworkshop. Jeps - strikke- workshop. Og til alle der tror, at damer der strikker er kedelige, halvgamle og tørre - så er det ikke rigtigt - jeg strikker jo også ikke?? :) - Nej der var faktisk overraskende mange under 40 - og dem hører jeg jo så ikke til selv længere men altså..

Det var rigtigt sjovt og inspirerende selvom de teknikker vi skulle lære viste det sig at jeg kunne i forvejen. Højdepunktet var helt klart et sjovt foredrag/intro af Bente Geil. Jeg havde forestillet mig en lidt ældre halvtør dame men det var en frisk ung rødhåret "pige" med mange sjove historier og anekdoter.

Strikning er altså ikke kedeligt!

Søndag var jeg på chokolade messe  i SCC i Århus - hvor bl.a. Klidmoster og anarkisten (Sifbeth) havde en stand med chokoladekage. Der var godt nok meget lækkert chokolade. Da jeg havde brugt hhv. 70 og 40 på hver sin plade med 50 gram (halvtreds gram) blev jeg nødt til at holde igen for jeg kunne da hurtigt have købt mig fattig. Heldigvis solgte Sifbeth noget rigtigt lækkert chokoladekage til en 10' er stykket, så var kagen til kaffen også reddet.

Havde kameraet med men tog ikke billeder da der ikke var særligt mange mennesker da jeg var der (lige efter åbning) og jeg ikke ville lave en scene (er ikke særlig erfaren blogger endnu jo!)  men der kan ses nogen på www.anarka.dk/blog og sikkert også snart på www.klidmoster.dk.

Jeg har også optrådt som strikkemodel siden mit sidste indlæg. Jow jow - kom ikke her! :) Jeg var blevet færdig med min poncho for 3 ugers tid siden (er ikke tilfreds med farverne men går dog i den i håbet om at jeg vænner mig til den) og i lørdags var jeg inde i en fortravlet garnbutik i Århus for at købe garn til et haltstørklæde - iført min poncho. Der var varmt i butikken og mange mennesker så jeg lynede jakken op mens jeg gik og osede. En dame spørger ekspedienten hvordan et bestemt nøgle garn ser ud når det blev strikket (det var multifarvet) og ekspedienten siger venligt og peger på mig:
Det kan du se på hendes poncho for hun har brugt dette garn til den (jeg havde ikke købt garnet der men hun kunne så genkende det alligevel) - hvortil madammen ser vurderende på mig og siger:
Nej så skal det ihvertfald IKKE være det .... !
:)
Tak selv dame. Men hun var da ikke for fin til at komme og mærke på den bagefter fordi hun lige skulle se hvor tyk garnet var når det blev strikket. Det var så åbenbart også for tykt til damen.

Jo man kan åbenbart godt bruges til noget.
Ponchoen kan ses her:



Søndag fik vi i øvrigt mortens and - forsinket ved jeg godt men bedre sent end aldrig. Det var inspireret af en opskrift set hos www.newyorkerbyheart.com

http://www.newyorkerbyheart.com/2011/11/ovnbagte-andelar-med-rodkalssalat.html


men jeg lavede noget mere krydderiblanding og jeg gav rødkålssalaten en meget kort opkogning i dressingen da den simpelthen var for bitter ellers.

Det var rigtigt lækkert ellers og der er rester til en dag mere ... :)

1 kommentar:

  1. Hej,
    Jag jobbar för sajten HittaRecept.se och försökte kontakta dig men kan inte hitta någon kontaktinfo. Vi har lanserat den populära svenska sajten HittaRecept.se i Danmark som Findeopskrifter.dk.

    Vi såg att du har goda recept i din blogg (http://altmellemhimmelogjord-sgs.blogspot.com/) och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Madblogtoppen" på Findeopskrifter.dk.

    Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

    Här kan du se hur många som är med i den svenska Matbloggstoppen på HittaRecept.se - http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen

    Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Madblogtoppen!

    Vänlig hälsning,
    Pauline Torres
    pauline@hittarecept.se

    SvarSlet