torsdag den 22. september 2011

Weekend i familiens tegn

Den kommende weekend står i familiens tegn - både min egen og kærestens. Det skal nok blive hyggeligt.

Jeg glæder mig også til mandag (og det sker jo ikke hver uge - faktisk ret sjældent at jeg kan sige det). Årsagen er at der får vi leveret vegetarkassen fra aarstiderne - og se bare hvad vi skal smovse i:

Pad thai med peberfrugter, grønkål og sesam
Hokkaidosuppe
Auberginebøf
Sprødstegte forårsruller med soja og grønkål
Sprød salat med rød grønkål og sesam
Majs-tomat topping
Farvede gulerødder
Pastinak
Majskolber
Salat
Hokkaido græskar
Porrer
Flasketomater
Citron
Forårsrulledej fuldkorn
Shoyu Soja sauce
Brune ris nudler
Kokosmælk 150 ml
Sesamfrø 100 g
Chili mild
Små stegepeberfrugter
Røde grønkål
Aubergine
Vi er dog næsten ikke hjemme i næste uge - tirsdag skal jeg ud at spise med firmaets personaleforening og fredag-søndag er vi på weekendophold. Så jeg skal lige have lagt hovedet i blød for hvordan jeg får brugt indholdet af kassen bedst muligt og så det kan fryses til en travl dag. Hovedårsagen til at jeg har købt kassen er græskarret. Jeg elsker græskar og heldigvis er kæresten også vild med det. Jeg tror det bliver en variant af denne suppe vi skal lave. Den er bare rigtig god og mættende og kan anbefales:

http://www.penguin.co.uk/static/cs/uk/0/minisites/jamieoliver/jamiesdinners_recipes_pumpkin.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar